آینده PS Phone و PSP2 چگونه است؟
 
بازی های رایانه ای AA77

در حالیكه بیشتر مطبوعات و مردم می دانستند كه Sony مشغول كار روی برند PlayStation Portable است، متوجه شدیم كه آن ها در حقیقت دو عنوان را با این نام در دست ساخت دارند. اولی كه مدت زیادی است در اینترنت شایعه شده، Sony Ericsson PlayStation Portable است و دومی PSP2. طبق مصاحبه ای كه Wall Street Journal با رئیس Sony Ericsson داشته، قرار است PS Phone در ماه فبریه در همایش موبایل شهر بارسلونا نشان داده شود. چندی پیش سایت VG247 هم تعدادی عكس از PSP2 منتشر كرد. این دستگاه دارای دو دوربین جلویی و عقبی است كه شبیه به iPhone كار می كند. این دستگاه HD بوده و دارای دو برابر RAM نسبت به Xbox 360 است. این بار دو آنالوگ برای PSP2 طراحی شده كه می تواند كنترل بازی ها را خیلی آسان تر كرده و فرصت بیشتری به بازیسازان برای خلق بازی های مختلف در سبك های متفاوت بدهد. همچنین میكروفون قوی به كار رفته در این دستگاه صدایی بسیار با كیفیت در بازی های Online را به همراه دارد. این دستگاه هم اكنون در دست سازندگان و ناشرانی بزرگ چون EA و سازندگان Mortal Kombat است. به نظر می رسد تا آخر سال 2011 ما یك تاریخ عرضه خواهیم داشت و Sony به ظاهر قصد دارد این دستگاه را با كمترین قیمت عرضه كرده و بیشتر متوجه قشر Hardcore باشد. سوالی قدیمی دوباره جان می گیرد كه آیا PSP2 می تواند iPhone را شكست دهد؟

به نظر می رسد PS Phone که در همایش بارسلونا قرار است یك همایش بزرگ از این گوشی باشد، بسیاری را شوكه كند و رئیس Sony باور دارد كه آن ها وسیله ای خواهند ساخت كه ورژن مدرنی از N-Gage نیست، بلكه یك تكنولوژی كامل جدید و منحصر به فرد خواهد بود. رئیس شركت Eclipse Interactive می گوید: "PSP به خاطر قیمت بالا، Piracy و تبلیغات ضعیف شكست خورد، در حالیكه Sony هر آنچه می خواست به دست آورد، ولی مشتریان و بازیسازان به آنچه كه باید، نرسیدند. با این حال هر گونه اعتماد به Sony در مورد آینده PSP فعلا با شك و تردید روبرو است". با این حال PSP2 و PS Phone چیزی بیشتر از یك Re-Boot نیاز دارند. هر آینده ای كه Sony برای برند PlayStation Portable در نظر دارد، باید واقعا نوآور باشد تا بتواند در بازار موفق ظاهر شود. نوآوری زیاد در كنار یك قیمت منطقی و تعامل درست محصول بازیسازها می تواند آینده درخشانی را برای Sony به ارمغان بیاورد.

تلفن همراه یا كنسول؟


سوالی دیگری كه اینجا مطرح می شود، این است كه چرا Sony باید با PSP2 و PS Phone مشتری را ترغیب كند كه هر دوی این دستگاه ها را بخرند؟ حتی وقتی عكس های PS Phone بیرون آمده، بسیاری تصور می كردند كه این PSP2 است. در حقیقت تفاوت عمده این دو چیست؟ مسلما PS Phone از لحاظ سخت افزاری ضعیف تر است. گری کوتلاک (Gary Cutlack) كه یك روزنامه نگار تكنولوژی است، می گوید: "من PS Phone را در كنار دیگر تلفن های همراه می بینم تا این كه یك رقیب برای دستگاه های بازی باشد. اگر Sony بخواهد این دستگاه را به كسانی بفروشد كه علاقه زیادی به بازی ها و موبایل دارند، باید همانند Gizmodo و N-Gage یك وسیله فوق العاده باشد". مشكل بعدی كه به وجود می آید، این است كه PS Phone تا چقدر می تواند قدیمی نشود؟ هم اكنون HTC و Motorola مشغول ساخت گوشی هایی با LCDهای بزرگ تر و پیشرفته تر هستند و آیا PS Phone می تواند بعد از 6 ماه هنوز فروش كند و قدیمی نشود؟ از سوی دیگر این موضوع مطرح است كه بازیكن ها علاقه ای به تكنولوژی جدید موبایل، مثلا حساسیت Touch بودن یك گوشی ندارند، آن ها فقط بازی های شایسته ای را از بازیسازها می خواهند. ریچارد ویلسون (Richard Willson)، رئیس صنعت بازی بریتانیا TIGA، عقیده دارد كه PS Phone بازیسازها را ترغیب به ساخت بازی روی پلتفرم های مختلف می كند و این فرصت را به هر بازیسازی می دهد تا یك عنوان بسازد. او عقیده دارد قیمت ساخت بازی برای این دستگاه ارزان تر خواهد بود، این در حالیست كه بسیاری از بازیسازان موبایل خودشان بازی ساخته و خود آن را منتشر می كنند. در حالیكه سازندگان بازی برای PSP كمتر هستند و با توجه به Dev Kitها احتمال می رود برای PSP2 كمتر هم بشوند، این یك فرصت خوب برای Sony است تا با PS Phone بدرخشد. نیک پارکر (Nick Parker) می گوید: "من زیاد در مورد بازیسازها نمی دانم، ولی نسخه ای پیشرفته از iPhone كه بتواند تكنولوژی آن را تسخیر كند، می تواند خیلی موفق در بازار جلوه كند". در نهایت بسیاری عقیده دارند که این یك فرصت خوب است كه Sony قدرت بیشتری را به همراه دارد و دستگاه های پیشرفته تری می سازد و از همه مهم تر، پتانسیل بالایی برای ساخت بازی های با كیفیت دارد. Sony با تجربه و سخت افزار قدرتمندی كه در دست دارد، می تواند خیلی شگفت انگیز ظاهر شود و دوباره به مسیر بازی های كنسول های دستی بازگردد. این یك زنگ خطر برای iPhone 5 است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 13 دی 1389برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.